Bornholm august 21.

Vi skulle endnu engang til Bornholm, opholdet var bestilt og vi kørte hjemmefra torsdag den 19. august efter myldretids trafikken var overstået. Vi kom godt over broen og ned gennem Sverige, vi så eller mærkede ikke noget til stenkasteren, der har været efter danske biler i en periode, og så ej heller noget til politiet.

Vi kom godt over med færgen og så kørte vi stille og roligt op til Sannes Camping hvor den dejligste plads ventede på os.
Vi måtte dog vente med at sætte telt op til dagen efter pga. blæst.

Dagen efter satte vi teltet op og det kom til at stå rigtig godt. Da vi fik blæst senere i perioden stod det fint og solidt.

Vi havde fået sat cykelstativer på campingvognen lige inden vi skulle af sted, så vi kunne ha' vores el cykler med og dem havde vi stor glæde af derovre.

Vi spiste skrubber fra vores fisker tre gange. Så kom blæsten og han tog garnene op og så var det slut. Vi var heldige at da vi skulle hjemad kom han lige ind fra første fisketur, så vi købte nogle dejlige friske skrubber med hjem.

Vi var ude og spise fem gange Svaneke bryghus, Nordbornholms røgeri, Flæskestegshuset i Svaneke, Ølstaun i Allinge og Pandekagehuset alle med meget lækker mad.

Så var vi rundt og se alle de kendte steder og et enkelt nyt ved Hasle, nemlig Rubin søen og kultippen ude ved vandet.

På hjemturen havde vi en meget rolig sejltur over Østersøen og kørte i land som den fjerde bil og så besluttede vi os for at køre direkte hjemad, vi så fire politi biler der holdt ved frakørsler til motortrafikvejen men vi så eller mærkede ikke noget til stenkasteren. Vi kom rigtig godt hjemad men der var tæt trafik i København. Da vi kom hjem pakkede vi hurtig ud og gik så over til genboen og spiste lækker mad, så det var dejligt at komme hjem.

Men nu vil jeg lade billerne fortælle vores historie om Bornholm.

Vores udsigt                                  Meget tidlig morgen

Måneskin

Den lille bager

Rubinsøen                                                       Tipvogne på Kulslippen

Lækre Skrubber                                        Lækre Flæskestegs sandwish

Hasle røgeri                                                  Aarsdale mølle

Gammel båd i Gudhjem Havn                                 Et par gamle Gubber i Gudhjem

Træhuse i Nexø

Hammershus

Stavehøl vandfald                             Et par gode øl

Flot træskærer arbejde

Så pakkes der sammen                                                          Flot solnedgang over Sannes Camping

Så er det slut for denne gang på Sannes Camping, en dejlig ferie er slut og så må vi se om der kommer en næste tur derover.