En lille tur til Møns Klint og Lolland.

Torsdag den 30. september, vi har et par fridage og vil køre en hurtig tur til Møn og Lolland.
Vi kører hjemmefra i fint vejr, men da vi kommer til Møen har det regnet og det er gråvejr. Solen kommer hurtig frem igen og vi får hurtigt sat cv'en op på Ulvshale camping, der er en dejlig plads. Inden frokost går vi en tur ved stranden og på tilbagevejen ser vi der gror de flotteste røde Fluesvampe på pladsen. Vi har mad med til i aften og der passer svampe ikke til, så vi lader dem stå.
Om eftermiddagen kører vi en tur ud til Klinten for at gå en tur. Vi går ned af den flotte, meget lange trappe, ved Centeret og opdager at det er meget højvande, så der er ikke til at komme ned på stranden uden at ha' waders på. Øv. Op igen og så kører vi ud til Fyret og går en tur Til Klinten derfra. Der er jo flot og dejligt at gå langs Klinten og nyde den friske Østenvind. Efter en god lang tur men kun en enkelt "sok" kører vi over Klintholm havn retur. I Stege er forretningerne ved at lukke kl. 17. heldigvis har et par supermarkeder åbent. På havnen står der flere og fisker, de fanger flotte geder. Det ser godt ud, der kan blive mange gode fiskefrikadeller af dem. Vi er også lige ude på Nyord og kigge lidt.

Ulvshale camping Klinten med højvande

Klinten med højvande

De ser jo flotte ud !!

Næste morgen pakker vi sammen og er en tur inde i Stege og kigge på vejen mod Farø broen. Så kører vi mod Maribo hvor vi skal bo de næste dage på Maribo Camping. Det er jo en rigtig dejlig plads og vi lægger os næsten nede ved søen. Efter frokost går vi en tur op i byen, kigger og handler lidt. Maribo har en hyggelig bymidte og vej tilbage er vi inde og se Maribo Domkirke, der er en meget stor kirke, med nogle flotte detaljer og en lang spændende historie.
Først på aftenen kører vi til Sakskøbing og kigger på Open Nigth. Det er hurtigt overstået, så vi kører hjem og tænder grillen.

Maribo Domkirke                                             fra google earth

Sakskøbing Vandtårn                                     fra google earth

Torvet i Nakskov                                           fra google earth

Havnefronten i Nakskov                                fra google earth

Lørdag kører vi en tur på på Lolland for at kigge lidt på de gl. familiesteder. I Bandholm er der loppemarked og vi må ind og kigge. Det er Ruth E. og hendes hus der har åbent hus der. meget sjovt at se.
Vi er så en tur i Nakskov og kigge. Det har været en hård tid for byen siden jeg løb rundt der som barn. Der er stort set kun sukkerfabrikken tilbage af de mange store industrier og fabrikker der lå der og kort efter vi havde været der lukkede Vestas også deres afdeling der.
Det er ellers en dejlig by stadig og med flotte omgivelser. Hestehovedet  med den gode campingplads (luk. for vinteren) og ikke langt til Østersø kysten.
Vi var for nogle år siden inde og se sukkermuseet på Løjtoftevej, spændende, hvis vejen falder forbi.
Resten af eftermiddagen nyder vi på pladsen og er en lille tur langs søen. Om aftenen leverer grillen igen aftensmaden.

Søndag er det tid at pakke sammen og lidt før frokost glider vi ud gennem Bangs Have og siger tak for denne gang efter et par dejlige dage på pladsen.
På vej hjem drejer vi ind i Haslev for at se Det Blå Marked der. Det er stort og overskueligt med mange flotte ting.

Det er lidt specielt at komme på pladserne lige inden de lukker for vinteren. Mange havde pakket sammen og de sidste var i fuld gang, men vi havde en god lille tur.
Vores foto holdt ferie på turen til Nakskov, så de billeder er lånt fra google earth.

Dette blev nok vores sidste tur med cv'en i denne sæson. Lidt efter hvordan vinteren bliver vil vi nok se om vi kan komme en tur af sted i løbet af
vinteren.
Her i februar satser vi på at komme af sted midt i marts, men lad os nu se hvordan vejret bliver.