Skive maj 2022

Vi kørte mod skive camping fredag den 27. maj og ankommer om eftermiddagen og det er en stor lækker plads med flotte sanitets bygninger. Vi klodsede campingvognen op og så os lidt omkring på pladsen.

Dagen efter var vi rundt og se på omgivelserne, vi var ved Lyby strand og kigge, vi så Grønning by og kørte så til Fur. Det tog bare fem minutter med  færgen så var vi der. vi kørte op til moler bruddet ved store Knudshoved og kiggede, flot udsigt og man kunne se hvor de havde gravet moler.

Så gik turen mod bette Jens Hyw og videre til Bispehuen igen med flot udsigt ud over øen. videre af små veje til vi kom til havnen hvor vi kiggede lidt inden vi gik ind og fik frokost på kroen, meget lækkert. så gik turen hjemad hvor vi slappede resten af dagen.

Dagen efter kørte vi til Spøttrup slot hvor vi så haven med lægeurter og  var rundt og se den flotte gamle borg. Bagefter kørte vi til Glyngøre hvor vi så havnen, meget spændende og vi var op gennem byen og kigge.

Så kørte vi mod Sunsøre hvor færgen sejler til Hvalpsund, vi så Søren Vesters have ude fra vejen og så Thise mejeri der så ret stort ud. Vi var også ude og se Jenle, Jeppe Åkærs ejendom og den var flot, en imponerende bygning med mølle

Dagen efter holdt vi en fridag hvor vi kørte os en lille tur over Sunsøre og sejlede til Hvalpsund og kørte af landevejen hjemad. vi var inde og kigge på Ørslev kloster der dog var ved at blive renoveret.

Vi kører ud til Flyndersø og går en dejlig tur og ser Død is huller der ligger i landskabet, hvor isen var længe om at smelte under istiden. Så kørte vi videre ud til et gl. museums hus der dog var lukket. vi kigger på Skives omegn og synes det er en dejlig og flot by. vi slutter af på havnen med en kop kaffe og en øl.

Dagen efter får vi en dejlig frokost hos min gamle soldaterkammerat og hans kone som har været vores guide igennem hele ugen og som vi har spist med flere gange. Det var rigtig hyggeligt at se jeres by og omegn sammen med jer. Tak for det.

Dagen efter kører vi hjemad og det går stille og roligt.