Sort Sol september 09.

Fredag den 25. september, klokken er 7 og vi kører mod Møgeltønder. Vi skal over og se sort sol "live" og skal gerne nå Møgeltønder Camping inden siestaen, så vi kan sætte fortelt op inden vi får familie besøg om eftermiddagen. Ved godt 11 tiden  er vi på pladsen og kan bare vælge en plads, det er 10 år siden vi var der sidst, men det er stadig en dejlig plads med fine forhold og flinke folk på pladsen. Vi ville ha' ligget på Daler Camping der bare lyder rigtig god og spændende, men lige inden vi skulle af sted opdagede vi at Lamhuset var lukket og der havde vi regnet med at spise ,så det var en skam, for det så bare rigtig spændende ud. Vi havde bestilt plads på Sort Safari, fredag aften, med naturvejleder og det var rigtig godt. Vi kørte fra Tønder til Aventoft og gik om på diget bag Calle og der kom vi til at sidde lige vor stærene landede. 20 m. fra os landede de og den aften lavede de også opvisning, som vi ellers fik at vide mest var om foråret. Det var bare utroligt flot og spændende. Vi var hjemme i Tønder ved 21. tiden efter en dejlig tur uden sol, men med mildt vejr og ca. 250000 stære (ifl. naturvejlederen) Vi talte dem ikke. Vel hjemme i forteltet fik en god aftensmad, det var ikke lam, men det var godt.

Lørdag var vi en tur omkring Højer og Ribe og der er jo bare dejligt. Om aftenen ville vi selv ud og se Sort Sol, det var der bare mange andre der ville bruge lørdag aften på, men der var også plads til os. Der kom nok flere stære end fredag, men ingen opvisning og de landede helt anderledes, kom højt ind og dykkede ned ligesom i en lang række. Det var mere gråt i vejret den aften.

Søndag kørte vi en tur til Süderlügum og handler lidt og kører så en tur til Tønder og kigger lidt, den er nu bedre når der er åbent i forretningerne. Om aftenen kører vi igen en tur til Aventoft og kigger på stære. Det blæser meget og stærene kommer lige ind over diget og lander et godt stykke ude i sivene, igen anderledes og også spændende, men havde vi ikke set opvisningen fredag aften havde vi nok været lidt skuffet. Men det gjorde vi og det har været en rigtig flot oplevelse.

Mandag morgen er det tid at pakke sammen og selvfølgelig begynder det at regne ligesom vi begynder at pakke teltet sammen, men vi har haft tre dejlige dage/aftener i det, så kan vi leve med at det skal ligge og tørre i havestuen et par dage. Hjemturen gik fint og vi var hjemme ved 3 tiden, efter tre gode dage og så at tømrerne var gået i gang med at  renovere vores hus med nye tagrender, vindskeder, gavltrekanter, vinduer og døre, så det bliver et par travle uger, men dejligt når de er færdige. I dag mandag 14 dage efter regner det så jeg kan lige få opdateret siden inden jeg fortsætter med malerpenslen.

Vores familie boede i hytte på Møgeltønder Camping og synes de var ok.